2018-02-09 10:27Pressmeddelande

​Robutz Fastigheter AB ny medlem i Studentbostadsföretagen

I slutet av 2017 blev Robutz Fastigheter AB nytt medlemsföretag i branschorganisationen Studentbostadsföretagen. Robutz Fastigheter AB är entreprenörsmedlemmar då de som studentbostadsaktör är nya på marknaden.

- Vi träffade Robutz Fastigheter på StudBO17 i Stockholm och därefter blev de snabbt medlemmar. Vi hälsar dem varmt välkomna in i organisationen, säger Erica Sjölin, medlemsansvarig på Studentbostadsföretagen.

Robutz Fastigheter är en etablerad aktör på den reguljära fastighetsmarknaden och expanderar nu till att även äga och förvalta studentbostäder. I samband med det ser de Studentbostadsföretagen som en viktig aktör.

- Att vara medlem i Studentbostadsföretagen ger oss ovärderlig kunskap från andra medlemmar och möjligheten att kunna delta i lärorika seminarier och kurser. Allt för att våra kommande hyresgäster ska trivas så bra som möjligt, säger Gustav Preutz, fastighetschef

Om Robutz Fastigheter AB
Robutz Fastigheter AB är ett familjeägt fastighetsbolag i andra generationen som äger och förvaltar bostadsfastigheter i södra och västra Stockholm. På senare år står de på ytterligare ett ben med utveckling av tomter för byggnation av hyreslägenheter. Deras första studentbostadsprojekt är 107 studentbostäder i olika storlekar på Hägerstensåsen. Totalt blir det 192 studenter som flyttar in 2019.

Erica Sjölin
Medlemsansvarig
Telefon: 031 – 780 45 74
E-post: erica@studentbostadsforetagen.se

Studentbostadsföretagen är branschorganisationen för ägare och förvaltare av studentbostäder i Sverige. Med våra medlemmars 65 000 studentbostäder i ryggen är vi Sveriges enskilt största studentbostadsaktör.