2010-06-07 14:41Pressmeddelande

Graflunds blir medlemmar i Studentbostadsföretagen

Några dagar efter namnbytet fick Studentbostadsföretagen det första nytillskottet på medlemssidan i det privata fastighetsföretaget Graflunds. Totalt har Graflunds 580 studentbostäder fördelat på Linköping, Norrköping, Uppsala och Eskilstuna.

- Vi är glada att Graflunds vill gå med i Studentbostadsföretagen och ser fram emot att få samarbeta framöver. Det är dessutom lite speciellt i och med att Graflunds blir vår första nya medlem sedan vi bytte namn till Studentbostadsföretagen, säger Kerstin Brolén, generalsekreterare i Studentbostadsföretagen.

De senaste medlemstillskotten i Studentbostadsföretagen har varit på orter där vi tidigare inte funnits representerade som Umeå, Kalmar och Falun. Denna gång stärker Studentbostadsföretagen istället närvaron på orter där vi finns representerade sedan tidigare.

- Att ha flera medlemmar på samma ort är väldigt positivt för såväl medlemmarna som för Studentbostadsföretagen, så vi hälsar givetvis Graflunds varmt välkomna till Studentbostadsföretagen, avslutar Kerstin Brolén.

Studentbostadsföretagen
är branschorganisationen för ägare och
förvaltare av studentbostäder i Sverige. Med våra medlemmars 60 000
studentbostäder i ryggen är vi Sveriges enskilt största studentbostadsaktör.

Vi är politiskt och ekonomiskt oberoende och företräder enbart våra
medlemmars intressen – skapa förutsättningar för att bedriva bästa
möjliga studentbostadsverksamhet.

Mer information: