2014-06-04 12:53Pressmeddelande

Inbjudan: Bygg din egen studentbostad!

På Studentbostadstorget i Almedalen får alla besökare möjligheten att bygga sin egen studentbostad. Tanken är att man på ett visuellt och kreativt sätt ska kunna göra sitt inlägg i debatten om studentbostäder, dess utformning och regler.

Alla vill bo olika och det gäller även studenter. Hur skulle du bygga din studentbostad? Värdesätter du ett stort kök, balkong, låg hyra eller stor yta? Ta chansen att visa oss och Sverige vad du tycker!

Du bygger din studentbostad i Duplo, och som alltid när man plockar fram de klassiska plastbitarna är möjligheterna oändliga. Men varje kvadratmeter spelar roll för den slutgiltiga hyran.

Du börjar din byggprocess genom att söka bygglov på Studentbostadstorget och går sedan vidare med att bygga, precis så som du vill. Alla är välkomna och vi hoppas få se en mångfald av smarta och kreativa studentbostäder!

Studentbostadsbyggandet är öppet från 30 juni till 3 juli mellan 09.00 och 17.00. Studentbostadstorget finns vid vattnet, precis bredvid Kallbadhuset i Visby.

Generalsekreterare
Telefon: 031 – 780 45 72
E-post: ­martin@studentbostadsforetagen.se

Studentbostadsföretagen är branschorganisationen för ägare och förvaltare av studentbostäder i Sverige. Med våra medlemmars 65 000 studentbostäder i ryggen är vi Sveriges enskilt största studentbostadsaktör.