2008-05-12 16:18Pressmeddelande

Svenska Studentbostadsföreningens årsstämma 2008

Värdarna för Svenska Studentbostadsföreningens föreningsstämma, det lokala bostadsföretaget Lulebo AB, hade bokat in SSBF på det nya Kulturens hus vid kajkanten i Luleå. Dagen bestod av både föreningsstämma och nätverksträff för medlemsföretagen. På förmiddagen besöktes stämman av Kår- och nationsobligatorieutredningens särskilde utredare Erland Ringborg som berättade om utredningen med fokus på studentbostadsfrågor.

Resultatet av föreningsstämman blev att följande styrelse valdes:

Rolf Svensson, AF Bostäder
ordförande (omvald)
Mats Odersjö, SGS Studentbostäder
vice ordförande

Anders Löfstrand, AB Karlstads Studentbostäder
Ann Sofie Sääf, Stiftelsen Stockholms Studentbostäder
ledamot
Christel Svensson, HSB Sundsfastigheter AB
Simon Helmér, Studentbostäder i Linköping AB
Lena Landström, Lulebo AB
ledamot

Ulf Linderholm, NIHAB
förste suppleant (omvald)
Lena Ekström Tungfelt, John Ekströms Bygg AB
andre suppleant
Anders Flodin, University Accommodation Centre
tredje suppleant (nyvald)

Som enda nya medlem i styrelsen hälsar SSBF Anders Flodin, från University Accommodation Centre, varmt välkommen till styrelsen.

Svenska Studentbostadsföreningen ser fram emot ett givande år med än mer engagemang för de svenska studentbostäderna.

Kontaktinformation:
Svenska Studentbostadsföreningen, SSBF

martin.johansson@ssbf.se

Svenska Studentbostadsföreningen SSBF är branschorganisationen för ägare och förvaltare av studentbostäder i Sverige. Organisationen representerar drygt 54 000 av landets cirka 72 000 studentbostäder genom sina 48 medlemmar.