2022-02-07 06:50Pressmeddelande

Välkommen till prisutdelning för Studentbostadspriset!

På onsdag den 9 februari 10.00 presenterar vi vinnaren av Studentbostadspriset i en digital sändning. Fem studentbostadsprojekt runt om i landet är nominerade.

Studentbostadspriset är studentbostadsbranschens nyproduktionspris och delas ut till nyskapade studentbostäder som genom innovation, hållbarhet och utformning möter kundgruppens behov och stärker högre utbildning. Priset delas ut av branschorganisationen Studentbostadsföretagen.

Länk till sändningen: https://youtu.be/UmYbsl3k_-M
Datum och tid: 9 februari, 10.00 - 10.15

De nominerade:

• Colonia II – Byggvesta
  • Emilsbro – Chalmers Studentbostäder
  • Hinderbanan – K2A Studenthus
  • Kurorten – Skövdebostäder
  • Filosofen – Stockholms Studentbostäder

Läs mer om studentbostadspriset och de nominerade: https://studentbostadsforetagen.se/studentbostadspriset/

Studentbostadsföretagen är branschorganisationen för de som äger, utvecklar, förvaltar och förmedlar studentbostäder i Sverige. Med våra medlemmars 75 000 studentbostäder i ryggen är vi Sveriges enskilt största studentbostadsaktör. Vi är politiskt oberoende och företräder enbart våra medlemmars intressen – skapa förutsättningar för att bedriva bästa möjliga studentbostadsverksamhet.