2023-01-17 06:35Pressmeddelande

Välkommen till prisutdelningen för Studentbostadspriset 2022

På onsdag den 25 januari 11.00 presenterar vi vinnaren av Studentbostadspriset 2022 i en digital sändning. Tre studentbostadsprojekt runt om i landet är finalister.

Studentbostadspriset är studentbostadsbranschens nyproduktionspris och delas ut till nyskapade studentbostäder som genom innovation, hållbarhet och utformning möter kundgruppens behov och stärker högre utbildning. Priset delas ut av branschorganisationen Studentbostadsföretagen.

Anmälan till sändningen: https://start.studentbostadsforetagen.se/sv-se/studentbostadspriset

Datum och tid: 25 januari 11.00 - 11.20

Finalisterna:

• Glesvingen 17 - Bostäder i Borås
  • Barkabystaden – K2A Studenthus
  • Träbyn - Studentbostäder i Norden

Läs mer om studentbostadspriset och de nominerade: https://studentbostadsforetagen.se/studentbostadspriset/

Studentbostadsföretagen är branschorganisationen för de som äger, utvecklar, förvaltar och förmedlar studentbostäder i Sverige. Med våra medlemmars 75 000 studentbostäder i ryggen är vi Sveriges enskilt största studentbostadsaktör. Vi är politiskt oberoende och företräder enbart våra medlemmars intressen – skapa förutsättningar för att bedriva bästa möjliga studentbostadsverksamhet.